20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

الکترونیکی شدن امور اداری در وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا

در سال های اخیر ، تمام مهاجرانی که برای اولین بار به ایالت متحده آمریکا مسافرت کردند می بایست پاکت حاوی مدارک مهاجرتی ( که همراه ویزای مهاجرتی از سفارت تحویل گرفته بودند) را که همراه خود داشتند ، در هنگام ورود به ماموران مرزی و گمرکی  ایالت متحده امریکا تحویل دهند . از سال 2017 میلادی وزارت امور خارجه آمریکا با استفاده از یک سامانه اینترنتی به نام CEAC ، ثبت درخواست های ویزا را شروع کرد که وظیفه جمع آوری ،بررسی و پردازش مدارکی که قبلا در پاکت ویزای مهاجرتی بود را دارد. اکنون پاکت حاوی مدارک مهاجرتی به صورت الکترونیک به مبادی مرزی و گمرکات ایالات متحده امریکا فرستاده می شود.

مزایای الکترونیکی شدن امور اداری در وزارت امور خارجه آمریکا

این روش کاملا امن بوده و برای ورود به سیستم CEAC از شماره پرونده منحصر به فرد و شناسه فاکتور خود استفاده خواهید کرد. همچنین به شما دسترسی داده خواهد شد تا هر زمان که خواستید پرونده خود را مشاهده و پیگیری نمایید. از این طریق می توانید مطمئن شوید که NVC مدارک شما را دریافت کرده است. همچنین می توانید با ارسال پیام سوالات خود را مطرح نمایید و تا حل شدن مشکلات خود از آن ها کمک دریافت نمایید.

نحوه استفاده از سیستم CEAC برای انجام امور اداری

استفاده از این پرتال بسیار راحت می باشد. کافی است برای دسترسی به پرونده خود به صورت آنلاین ، با استفاده از شماره پرونده و شماره فاکتور خود که برای شما ارسال شده است وارد شوید. پس از ورود به سیستم خلاصه ای از پرونده خود را مشاهده خواهید کرد که شامل وضعیت هر متقاضی ویزا و حامی مالی مرتبط با پرونده شما می باشد. نمودار وضعیت به شما اعلام می کند چه اقداماتی را باید انجام دهید

پرداخت هزینه ها

برای پرداخت هزینه های خود به صورت آنلاین ، روی دکمه "پرداخت کن" در زیر Affidavit of Feel Tage کلیک کنید. پس از تغییر وضعیت آن در "پرداخت" ، باید برای هر متقاضی ویزا بر روی دکمه "پرداخت اکنون" در زیر هزینه شهریه کلیک کنید. شما به صفحه ای منتقل می شوید که اگر تعداد زیادی نفر در یک پرونده مهاجرتی وجود داشته باشند ، می توانید همه هزینه های IV آنها را به یکباره پرداخت کنید.

تکمیل و ارسال فرم

پس از پرداخت هزینه های خود ، برای تکمیل و ارسال فرم درخواست ویزای مهاجرت فرم DS-260) ) برای هر متقاضی ، روی "شروع اکنون" در زیر برنامه IV کلیک کنید.

مشاهده لیست اسناد

پس از ارائه فرم درخواست شما به NVC ، تحت "اسناد مدنی" ،  "شروع کن" را انتخاب کنید. لیستی از کلیه اسنادی را که برای ارسال متقاضی ویزا درخواست دارید ، مشاهده خواهید کرد. این لیست بر اساس اطلاعاتی که در فرم درخواست ویزا فرم DS-260 تهیه می کنید ایجاد می شود.

بر روی "شروع کن" در زیر Affidavit اسناد پشتیبانی کلیک کنید. شما به یک صفحه منتقل می شوید که در آن کلیه فرم های مالی مورد نیاز و اسناد و مدارک حمایتی مورد درخواست شما و سایر حامیان مالی لازم است. تمام این اسناد مدنی و مالی مورد نیاز را در رایانه خود اسکن کرده و ذخیره کنید.

ارسال مدارک به NVC

اکنون آماده ارسال مدارک خود به NVC هستید. شما باید این کار را دو بار انجام دهید. یک بار برای حامیان مالی خود ، و یک بار برای متقاضیان ویزا. به دکمه های "شروع کن" در زیر Affidavit اسناد پشتیبانی و اسناد مدنی بازگردید تا بارگذاری اسناد ذخیره شده خود را شروع کنید. وقتی همه اسناد و مدارک مورد نیاز را برای هر حامی مالی ذکر شده بارگذاری کردید ، "برگه ارسال اسناد" را در زبانه Affidavit اسناد پشتیبانی فشار دهید. به همین ترتیب ، پس از بارگذاری اسناد برای هر متقاضی ویزا که در برگه اسناد مدنی ذکر شده است ، دکمه "ارسال اسناد" را فشار دهید. "دکمه های ارسال اسناد" کار نمی کنند ، مگر اینکه تمام اسناد مورد نیاز را برای هر شخص بارگذاری کرده باشید.

اتمام کار

هنگامی که تمام کارهای فوق کامل شد ، NVC اسناد شما را مرور کرده و بازخورد مربوط به CEAC را ارائه می دهد. اگر چیزی وجود ندارد یا نادرست است ، NVC به شما می گوید که چگونه آن را برطرف کنید. NVC قرار ملاقات مصاحبه ویزا را در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده برنامه ریزی می کند.

سایر خدمات سیستم CEAC

شما نیازی به ارسال NVC در ایمیل ندارید. دستورالعمل ها و به روزرسانی های NVC در حساب CEAC شما ارسال می شود. همچنین می توانید از CEAC برای به روز کردن آدرس ایمیل خود استفاده کنید. اعضای خانواده مسافر را اضافه یا حذف کنید و یک حامی مالی دوم یا سوم اضافه کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره ویزای آمریکا، پیشنهاد می کنیم مقاله اخذ ویزای آمریکا را مطالعه فرمایید.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 2 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط