20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

انتخابات کانادا 2021

افزایش سطح مهاجرت، تابعیت رایگان و یک برنامه نامزد شهرداری روی میز خواهد بود

پیروزی اقلیت لیبرال ها در انتخابات فدرال 21 اکتبر بدان معنی است که سیستم مهاجرت کانادا تا زمانی که بتواند اعتماد پارلمان را حفظ کند، پایدار خواهد بود.

در حالی که لیبرال ها برای تصویب قانون از طریق پارلمان باید به حمایت حداقل یک طرف دیگر تکیه کنند واین امر به مذاکره و مصالحه نیاز دارد، سیاست مهاجرت با توجه به دیدگاههای طرفهای مختلف، در شرایط سخت قرار خواهد گرفت.

 370000مهاجر تا سال 2023

پیش بینی می شود که تحت نظارت دولت اقلیت های لیبرال، میزان مهاجرت بیشتر شود. طبق برنامه فعلی آنها ، پیش بینی می شود که تعداد مهاجران از 330.800 به 350000،تا اواخر سال 2021 افزایش می یابد ، و سکوی انتخاباتی آنها پیشنهاد می کند در صورت دستیابی به یک دستور جدید، این الگوی ادامه خواهد یافت.

با توجه به رویکرد افزایشی که در سالهای اخیر توسط لیبرال ها به کار گرفته شده است، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که اهداف مهاجرت با 10000 نفر تازه وارد شده یا هر سال فراتر از سال 2021 افزایش یابد ، این بدان معنی است که کانادا تا سال 2023 می تواند تعداد مهاجران تا 370000 نفر را داشته باشد.

برنامه های اسکان : همه نگاه ها به برنامه نامزد شهرداری است

در دوره اول خود ، لیبرال ها چندین برنامه مهاجرت طبقه اقتصادی را اجرا کردند. نکته قابل توجه در این میان اسکان مهاجرتی آتلانتیک (AIP) بود که لیبرال ها متعهد شدند در صورت به دست آوردن یک مقام دیگر، دائمی شوند.

اکنون همه چشمان به برنامه نامزدهای شهرداری (MNP) است ، که لیبرالها متعهد شده اند که به شهرهای کوچکتر در سراسر کانادا در جذب مهاجران بیشتر کمک کنند.

جزئیات کمی در مورد MNP آشکار شده است، اما مطمئناً با توجه به چالش هایی که اکثر شهرهای سراسر کانادا در جذب مهاجران با آن روبرو هستند، منافع ملی را جلب می کند.

معیارهای انتخاب MNP احتمالاً بعد از AIP و اسکان مهاجرتی روستایی شمالی (RNIP) که توسط لیبرال ها نیز راه اندازی شده است ، مشخص می شود. این بدان معناست که MNP قادر خواهد بود به کارفرمایان در شهرداری های تعیین شده توسط دولت از برنامه های مهاجرت تازه واردانی که نیازهای نیروی کار خود را برآورده می کنند ، پشتیبانی کنند.

یكی از سؤالهای مهم پیرامون MNP این است كه چگونه لیبرال ها باید 2750 متقاضی اصلی (حداكثر تعداد مهاجران را كه می توانند تحت برنامه آزمایشی انتخاب شوند) در سراسر كشور با 35 كلانشهر سرشماری ( شهرهایی با حداقل 100000 نفر ) توزیع كنند. 117 محل اقامت سرشماری ، که جمعیت آن 10000،نفر یا بیشتر است.

لیبرال ها ممکن است تصمیم بگیرند صلاحیت ها ی MNP را با ممانعت از استان های آتلانتیک و کلیه جوامع تعیین شده تحت RNIP برای استفاده از MNP محدود کنند. این بدان معنی است که فقط شهرهای کوچک و متوسط ​​در انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا می توانند از MNP بهره مند شوند.

شهروندی: انتظار میرود که درخواست ها کاهش یابد

تعهد لیبرال مبنی بر چشم پوشی از هزینه های شهروندی برای ساکنان دائم واجد شرایط ، حاکی از آن است که نرخ بالای شهروندی کانادا در حال حاضر حتی بیشتر خواهد شد.

در حال حاضر بزرگسالان برای حمایت از درخواست شهروندی خود باید 530 دلار به علاوه "حق شهروندی" 100 دلار بپردازند.

انتخاب منطقی برای کسانی که در حال حاضر واجد شرایط درخواست تابعیت هستند ، صبر کردن تا زمان تصویب لیبرال ها از قانون اجرای این تغییر است. از این رو ، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که در درخواست های تابعیتی ، افت کوتاه مدت داشته باشیم و به دنبال آن با یک افزایش روبرو شود.

تا سال 2024 شاهد افزایش 40 درصدی شهروندان جدید خواهیم بود

لیبرال ها برای رسیدگی به افزایش مورد انتظار درخواست ها ، 110 میلیون دلار برای 2023-2024 اختصاص داده اند ، که این افزایش 40 درصدی از آنچه انتظار می رود برای اجرای این سیاست در سال مالی آینده دولت فدرال (75 میلیون دلار) هزینه داشته باشد.

این نشان می دهد که آنها انتظار دارند که این سیاست تا سال 2024 منجر به افزایش 40 درصدی شهروندان جدید شود.

بودجه تسویه حساب: انتظار افزایش سطح مهاجرت

دولت های محافظه کار و لیبرال به طور یکسان در 20 سال گذشته بر افزایش قابل توجهی در بودجه تسویه حساب های فدرال نظارت داشته اند و لیبرال ها این سیاست را در دوره نخستین دوره ریاست جمهوری خود ادامه می دهند.

پاکت تسویه حساب های فدرال ، که از خدمات با هدف تقویت ادغام اقتصادی و اجتماعی حمایت می کند، در حال حاضر 1.5 میلیارد دلار است و برای افزایش بیشتر در نظر گرفته می شود زیرا لیبرال ها همچنان به افزایش سطح مهاجرت می پردازند.

موفقیت در انتخابات فدرال کانادا بدون حمایت از رای دهندگان مهاجر غیرممکن است

اگرچه بازگشت لیبرال به قدرت، ثبات در سیستم مهاجرت را حفظ می کند، نتیجه متفاوتی نیز باعث می شود که سیاست های مهاجرت کانادا در بیشتر موارد تحت تأثیر قرار گیرد.

کمپین 2021 تأکید کرد که احزاب اصلی کانادا همان دیدگاه اساسی را در مورد مهاجرت دارند ، که استقبال از تازه واردان برای توسعه اقتصادی این کشور بسیار مهم است.

این چیزی است که تمام کسانی که از مهاجرت حمایت می کنند، باید از وابستگی های سیاسی صرف نظر کنند، زیرا مشخص می کند که کانادا در بین دموکرات های غربی در سراسر جهان از محبوبیت برخوردار است.

البته این استثناها نیز به دلیل محاسبات سیاسی است که در سال 2021 انجام شده و موفقیت در انتخابات فدرال کانادا بدون حمایت از رای دهندگان مهاجر بسیار غیرممکن است.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط