20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

امکان کمی وجود دارد که انتخابات تأثیر عمده ­ای بر سیستم مهاجرت کانادا داشته باشد

علیرغم صحبت­ها، اخیرا مشخص شده که لیبرال ­ها و محافظه کاران کانادا در زمینه موضوع مهاجرت باهم اشتراکاتی دارند.

چگونه رای گیری 21 اکتبر ممکن است بر سیستم مهاجرت کانادا تأثیر بگذارد

با توجه به انتخابات فدرال که اکنون در حال انجام است، یک سوال مهم این است که چگونه رای گیری 21 اکتبر ممکن است بر سیستم مهاجرت کانادا تأثیر بگذارد. یکی از راه­ های پاسخ دادن به این سؤال، ارزیابی تاریخ اخیر برای درک این مسئله است که سیستم مهاجرت کانادا در سال­های آینده چگونه می­تواند به نظر برسد.

میزان جذب مهاجرت

انتظار می ­رود میزان جذب مهاجران در کانادا بیش از 300،000 در سال بدون در نظر گرفتن نتیجه انتخابات باشد. از اواخر دهه 1980، هنگامی که محافظه کاران تصمیم گرفتند میزان سالانه مهاجرت را به بیش از 200،000 مهاجر تازه وارد برساند، هر دو طرف در زمان قدرت خود برای ادامه سیاست، میزان پذیرش مهاجرت را افزایش دادند. این به دلیل توافق دو حزبی است که برای کاهش فشار اقتصادی و مالی ناشی از پیر شدن جمعیت کانادا و پایین بودن نرخ تولد، به میزان بالای مهاجر نیاز داشته ­اند.

وقتی آخرین بار بین سال­های 2006 تا 2015 محافظه کاران قدرت داشتند، آنان مرتبا میزان مهاجرت را به حدود 260،000 تازه وارد در سال افزایش دادند، در مقایسه با تقریباً 225000 تازه وارد که در سالهای 1996 تا 2005 توسط لیبرال­ ها انجام می­شد.

تفاوت اساسی امروز این است که نرخ بازنشستگی کانادا به دلیل به دنیا آمدن بیش از 9 میلیون کودک، برای رسیدن به سن بازنشستگی (65 سالگی) طی یک دهه آینده در حال تسریع است. این بدان معناست که نیاز به پایداری سطح بالای مهاجرت برای اقتصاد کانادا حتی از گذشته مهم­تر است.

ترکیب بندی تازه وارد

موضوع قابل توجه، واگرایی بین دو احزاب به ترکیب تازه واردان کانادا مربوط می­شود. طبق دولت محافظه کار قبلی، حدود 63 درصد از مهاجران کانادا زیر کلاس اقتصادی، 27 درصد زیر کلاس خانواده و 10 درصد پناهنده بودند.

از سال 2015، لیبرال ­ها بر این موضوع تأکید بیشتری داشته ­اند که کلاس پناهندگان با افزایش سهم خود به حدود 15٪ افزایش و در عین حال سهم طبقه اقتصادی را به حدود 58٪ کاهش می­دهند (در حالی که سهم کلاس خانواده را بدون تغییر نگه می­ دارد). طبق برنامه ­های سطح مهاجرت 2019-2021 کانادا، لیبرال­ ها در تلاش هستند تا حداقل دو سال آینده این ترکیب را حفظ کنند.

محافظه کاران بر اساس سوابق خود در آخرین دوره حکومت و اظهارات عمومی آنها، احتمالاً ضمن کاهش سهم طبقه پناهندگان، سهم طبقه اقتصادی را به بیش از 60 درصد می­رسانند. به عنوان مثال، پلت فرم رسمی تبلیغات محافظه کاران، اظهار داشت که در صورت پیروزی در انتخابات، "از مهاجرت اقتصادی محافظت و تأکید می­کنند".

توافق منابع مالی

هر دو طرف در طول 20 سال گذشته بر افزایش گسترده تسویه حساب مالی کانادا نظارت داشتند. این بودجه برای خدماتی است که به افراد تازه وارد کمک می­کند تا در اقتصاد و جامعه کانادا مانند آموزش زبان انگلیسی و فرانسوی و پشتیبانی اشتغال، کمک داشته باشند.

اکنون میزان پرداختی ­های مالی فدرال حدود 1.5 میلیارد دلار در سال است که پنج برابر افزایش در مقایسه با سال مالی 2000- 2001 است.

هر دو طرف مایل هستند که سطح بالایی از مهاجرت را به پیش ببرند که پیشنهاد بودجه مالی تا حد زیادی بی تأثیر است. محافظه کاران در حال تلاش برای تعادل بودجه فدرال در طی پنج سال از دستیابی به قدرت هستند، که ممکن است منجر به نگرانی از کاهش حمایت ­های مالی شود. با این حال، شایان ذکر است که محافظه کاران بودجه مالی را افزایش داده ­اند حتی وقتی بودجه منتهی به انتخابات 2015 را متعادل می­کردند.

وضعیت پایدار مورد انتظار

شکی نیست که لیبرال­ ها و محافظه کاران درمورد موضوعات مهم مهاجرت مانند سیاست شهروندی و نحوه رسیدگی به مطالبات پناهندگی تفاوت دارند. اما در بیشتر موارد، آنها تقریباً در مهاجرت نقطه نظرات مشترکی دارند.

این امر موجب می­شود كه سیستم مهاجرت كانادا الگوی دهه ­های اخیر را ادامه دهد كه مشاهده شده است این كشور سطح تازه واردان و سرمایه گذاری خود در استعدادهای جهانی را افزایش می­دهد.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط