20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

ممنوعیت اسلامی در امریکا؟

 آیا دمکرات ها در سال ۲۰۲۰ به آسانی در آمریکا  زندگی میکنند؟

فعالان مسلمان آمریکایی میگویند که مشکلات آنها در مرحله مقدماتی حزب دموکرات کم شده است. ممنوعیت سفر مسلمانان به امریکا بنا به دستور دونالد ترامپ یک واکنش شدید سراسری را در حزب چپ گرا ایجاد کرد اما بسیاری از مسلمان ها امیدواری زیادی نسبت به عوض شدن اوضاع کنونی ندارند.

همانطور که میدانید، تلاشگران و فعالان مسلمان ابراز نگرانی میکنند که جامعه آنها تا زمانی که بر روی یک بلوک رای گیری برجسته تمرکز کنند همگی مورد غفلت قرار گرفته اند. آنها میگویند ترامپ به طور مکرر آمریکایی های مسلمان را نادیده گرفته است. نه تنها با ممنوعیت مسافرت که اکثر مردم از بسیاری از کشورهای مسلمان از ورود به ایالات متحده محروم هستند، بلکه با انتخاب اعضای مسلمان کنگره و براساس مبارزات انتخاباتی، به نظر می رسد که با آن کنار گذاشته میشوند. این ممنوعیت مسافرت کم تر از دو دقیقه در اولین مذاکرات اولیه دموکرات در ژوئن و جولای مورد بحث و بررسی قرار گرفت. آنها میگویند که به ندرت در سخنرانی های کاندیدها این موضوع به بحث گذاشته میشود.

سخنان محمد گولا مدیر اجرایی گروه دفاع از مسلمانان، در مورد ممنوعیت اسلامی در آمریکا

محمد گولا، مدیر اجرایی گروه دفاع مسلمانان و کارمند سابق کمپین ریاستجمهوری هیلاری کلینتون، گفت: مساله این است که آنها نباید جدی تلقی شوند، ما حدود ۱ درصد از جمعیت آمریکا هستیم و انها این را نادیده میگیرند، به این شکل نادیده گرفته شدن از طرف انها  قطعا یک وظیفه ای روی شانه ما قرار میدهد که ما از مواضع خود کوتاه نیاییم.

Rabyaah Althaibani، یکی از بنیانگذاران گروه مشاوره سیاسی گروه زنان عرب افزود: " ناامید کننده است. من یمنی هستم و حتی یک خانواده یمنی را نمیشناسم که مستقیما تحتتاثیر ممنوعیت مسلمانان قرار نگیرد."

فعالان همچنین مدعی هستند که رقبای انتخاباتی حزب دموکرات توجه کافی به اسلام هراسی و افزایش اخیر جنایات ضد اسلامی نداشته اند. آنها میگویند که آنها همچنین رای دهندگان مسلمان را به اندازه کافی پیش از انتخابات ریاستجمهوری بسیج نمی کنند.

برخی از فعالان مسلمان فکر می کنند که نامزدها ممکن است بیشتر از ترس از بیگانگی رای دهندگان با عقاید اسلام هراسی و یا در ارتباط بودن با قانون گذاران مترقی مسلمان همچون نمایندگان جمهوری اسلامی، درباره ممنوعیت یا سایر موارد صحبت نکنند. برخی دیگر بر این باورند که این یک نظارت است و یا نتیجه مدافعان نیست که به اندازه زمانی که اعلام شده است، به اندازه کافی از ممنوعیت استفاده کنند.

در همین رابطه ولید شهید، مدیر ارتباطات حزب چپ گرای جناح چپ و یکی از دستیاران سابق برنی ساندرز، گفت: " هیچ رازی وجود ندارد که وقتی به رای گیری نگاه میکنید، تعداد قابل توجهی از رای دهندگان دموکرات و رای دهندگان جمهوری خواه که تمایلات افراطی دارند، وجود دارد. من فکر میکنم که راه مقابله با این مساله داشتن رهبری قوی بر این مساله است.

هر چند که مسلمانان درصد کمی از مردم آمریکا را تشکیل میدهند، اگر او بتواند اعتماد رای دهندگان مسلمان را جلب کند، یک کاندیدای دموکرات هم میتواند در صندوق های رای به نفع خود عمل کند.

همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه رای دهندگان مسلمان به طور فزاینده ای سازمان یافته اند و می توانند نقش بیشتری در رقابت ریاست جمهوری نسبت به گذشته داشته باشند. براساس تحلیلی که از  Employmentانجام شده ، از سال 2014 تا 2018 ، میزان مشارکت رأی دهندگان در میان مسلمانان 25 درصد افزایش یافته است. تعداد رکورد آمریكایی های مسلمان آمریكایی نیز در انتخابات میان دوره ای سال گذشته پیروز انتخابات شدند.

ولید شهید گفت: " من از اینکه بحث کوچکی در مورد اسلام هراسی و ممنوعیت وجود داشته است متعجب شدم". در این حال ولید شهید و چندین تن از فعالان مسلمان بدون ارتباط با سناتور ورمونت گفتند که ساندرز بیش از هر نامزد ۲۰۲۰ دیگری برای رسیدن به رای دهندگان مسلمان فعالیت انجام دادهاست. آنها به این حقیقت اشاره کردند که او به تصویب لایحه ای برای پایان دادن به دخالت آمریکا در جنگ داخلی در یمن کمک کرده است، مدتها است که منتقد رفتار دولت اسرائیل علیه فلسطینیان بودهاست و به سرعت به دفاع از عمرو نزدیک شد که دیگر دموکراتها او را به ضد سامی گرایی متهم کردند. لازم به ذکر است که  فیض شاکر، مدیر کمپین ساندرز، نیز مسلمان است.

عاملان مسلمان از الیزابت وارن برای دفاع سریع از عمرو  برای صحبت در مورد ممنوعیت سفر در طول مذاکرات تشکر کردند.

وی در یک اشاره مستقیم به عمرو گفت: "این فقط جریحه دار کردن احساسات ما برای شنیدن سخنان او در مورد عضوی از کنگره نیست چون او یک زن آمریکایی مسلمان است. این فقط جریحه دار کردن احساسات ما نیست وقتی که مهاجران مکزیکی را مجبور به تجاوز و جنایت میکند و یا به دنبال منع همه مسلمانان از سواحل یک کشور است که از هر سنت مذهبی از مردم جهان تشکیل شده است."

بیل دو بلزیو شهردار نیویورک در مصاحبه ای با POLITICO گفت که او تلاش کرده است که دیدگاههای غیر مسلمانان از مسلمانان را تغییر دهد به عنوان مثال، اضافه کردن تعطیلات مسلمانان به تقویم مدرسه و برجسته کردن نقش مسلمانان در دولت این شهر.

وی همچنان در ادامه خاطرنشان کردند: من شروع به صحبت در مورد این حقیقت کردم که ۱۰۰۰ پلیس  NYPDوجود دارند که مسلمان هستند .

این در حالی است که برخی از دموکرات های مسلمان نه از نامزدهای ۲۰۲۰ بلکه از رسانهها برای مطرح کردن سوالاتی در مورد ممنوعیت سفر و پدیده اسلام هراسی در بحثها و رویدادی دیگر انتقاد میکنند.

او پرسید: " چرا آنها درباره ممنوعیت مسلمانان سوال نمیکنند؟ وکیل مینه سوتا، کیث الیسون، که ساندرز را تایید کرده، گفت: " آنها باید این کار را بکنند."

الیسون افزود که فعالان مسلمان که از نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات ناامید هستند نباید اختلافهای بین دو طرف را از دست بدهند: " به هر وسیله، درخواست بیشتری از کاندیدهای دموکرات کنید. اصرار بر اینکه آنها به مسائل مربوط به اسلام می پردازند. اما لطفا فراموش نکنید که … تنها زمانی که در میان جمهوری خواهان قرار میگیرد، زمانی است که آنها درباره ممنوع کردن ما صحبت میکنند."

همینطور یک فعال عالی رتبه مسلمان و جانشین ساندرز، گفت که نامزدهای سال ۲۰۲۰ بیش از رقبای ریاست جمهوری گذشته بسیار تلاش میکنند. او گفت که گروه های مدنی مسلمان تلاشهای خود برای ثبت رای دهندگان پیش از انتخابات را افزایش داده اند.

نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات فرصت شرکت مستقیم در گردهمایی سالانه با فعالان مسلمان را دارند

نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات این فرصت را خواهند داشت تا مستقیما با فعالان مسلمان که در گردهمایی سالانه انجمن اسلامی آمریکای شمالی که در هیوستون برگزار میشود شرکت کنند. تاکنون ساندرز و جولیان کاسترو تایید کرده اند که در این نشست شرکت خواهند کرد. عمرو که خود از فعالان ضد نژاد پرستی هست در مصاحبه ای گفت: 

 آمریکاییها  در شگفت هستند که چرا حقوقشان با مسلمانان همواره یکسان است. او نیز  گفت: آمریکاییها در شگفت هستند که چرا هزینه داروها به صورت تجویزی پیش میرود. اما آمریکایی های مسلمان نیز در معرض سیاست های نژادپرستانه خود از رئیس جمهور کنونی ایالات متحده از جمله ممنوعیت اسلامی قرار دارند. او ادامه داد ما باید یک حزب باشیم که در رویارویی با اسلام هراسی و تعصب با رئیس جمهور مواجه هستیم. 

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط