20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

ترامپ قانونی را اعلام می‌کند که می‌تواند مهاجرت قانونی را بر استفاده از منافع عمومی محدود کند.

واشنگتن (سی ان ان)

 دولت ترامپ روز دوشنبه برنامه ای را منتشر کرد که به طور چشمگیری تعداد مهاجران قانونی مجاز به ورود و اقامت در ایالاتمتحده را کاهش می دهد و طی این برنامه رد کردن درخواست ویزا آسان تر خواهد شد.

اعلامیه دوشنبه که با یورش های هفته گذشته بر روی کارخانه های مواد غذایی در می سی سی پی گرفته شد، حاکی از تلاش هماهنگ دولت برای محدود کردن مهاجرت قانونی و کاهش مهاجرت غیرقانونی است.

این قانون به این معنی است که بسیاری از متقاضیان کارت سبز و متقاضیان ویزا که دارای درآمد پایین یا تحصیلات اندک باشند از مزایای بیشتری مانند فرم های مدیکر، تمبرهای غذا، و کوپن مسکن استفاده میکنند و به احتمال زیاد نیاز به کمک دولت در آینده دارند.

سرپرست خدمات مهاجرت ایالات متحده که در جلسه توجیهی کاخ سفید ظاهر شد، گفت: این کار باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و خودکفایی برای افرادی است که به دنبال مهاجرت به آمریکا یا اقامت در ایالات متحده هستند. با این حال، این کار به احتمال زیاد برای مهاجران کم درآمد که به آمریکا سفر می کنند، دشوارتر خواهد بود.

در پاسخ به این پرسش که آیا این قانون بطور ناعادلانه مهاجران کم درآمد را هدف قرار میدهد، گفت: ما قطعا انتظار داریم که افراد با هر در آمدی قادر به گذراندن زندگی خود باشند، بنابراین اگر مردم نتوانند به اندازه کافی خودکفا باشند، این عامل منفی در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا آنها قادر به تبدیل شدن به یک مقیم دائم قانونی خواهند بود، بشدت برخورد خواهد کرد.

براساس گزارش وزارت امنیت داخلی و قانون ۸۳۷، صفحه ای در مورد افرادی است که قصد دارند از طریق قانونی وارد خاک آمریکا شوند و انتظار میرود که تقریبا  382000 نفری که به دنبال تنظیم مهاجرت خود هستند را تحت تأثیر قرار دهند. با این حال، طرفداران مهاجرت می گویند میلیون ها نفر ممکن است تحت تأثیر این آیین نامه قرار گیرند.

لتیتیا جیمز عصر دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد از این قانون به دادستان کل نیویورک شکایت کند.

جیمز در بیانیه ای گفت :قانون جدید عمومی رئیس جمهور ترامپ یک نمونه دیگر از فعالیت دولت وی است که به مردم برای مبارزه با زندگی بهتر برای آنها و خانواده های آن ها تلاش می کند. وی خاطرنشان کرد که این قانون باعث افزایش گرسنگی و مراقبت پایین پزشکی خواهد بود. بنابراین من متعهد به دفاع از تمام جوامع نیویورک هستم، به همین دلیل است که قصد دارم از دولت ترامپ در مورد این قانون فاحش شکایت کنم.

تحت مقررات کنونی که در سال ۱۹۹۶ مطرح شد، اصطلاح "بار عمومی" برای کسی تعریف میشود که "اساسا" وابسته به کمکهای دولتی باشد، به این معنی که بیش از نیمی از درآمد آنها را تامین میکند. اما تنها مزایای نقدی را شامل میشود، مانند کمک موقت برای خانوادهها یا درآمد امنیتی تکمیلی از امنیت اجتماعی.

مسئولان میتوانند منابع مالی متقاضی، بهداشت، تحصیلات، مهارتها، وضعیت خانوادگی و سن را در نظر بگیرند. اما متخصصان میگویند که تعداد کمی از مردم  می توانند از این قوانین عبور کنند.

این قوانین شامل چه افرادی می شود و شامل چه افرادی نمی شود

طرفداران مهاجر استدلال کرده اند که این قانون فراتر از چیزی است که کنگره در نظر دارد و علیه آنانی که از کشورهای فقیرتر  می ایند در نظر گرفته میشوند و ساکنان قانونی را وادار به صرف نظر کردن از کمکهای عمومی مورد نیاز میکند که میتواند بر کودکان شهروند آمریکایی آنها نیز تاثیر بگذارد. آنها همچنین بیان کرده اند که حتی مهاجرانی که تنها به کمی کمک موقت از سوی دولت نیاز دارند را جریمه خواهند نمود.

رئیس مرکز بودجه و اولویت های سیاسی گفت: " این قانون تصویری تاریک از ایالات متحده را منعکس میکند. مهاجران به عنوان یک ملت ناخواسته که به دنبال پیوستن به خانواده خود هستند، میخواهند سخت کار کنند و از نردبان اقتصادی بالا بروند. ولی این فرض که این قوانین به جامعه ما، اقتصاد ما و کشور ما کمک نخواهند کرد، نادرست تلقی می شود.

این تفاوت ها ربطی به رئیس جمهور ترامپ ندارد. نماینده سابق تگزاس در توییتر خود نوشت: شما یک مهاجر هستید ولی او معتقد است که شما هیچ جایی در این کشور ندارید - حتی با وجود این، برای ۲۴۳ سال، مهاجران آمریکا را به بزرگ ترین کشور دنیا تبدیل کرده اند.

مدیر اجرایی مرکز قانون مهاجرت ملی در روز دوشنبه، گفت که این مقررات ،عمیقترین، گسترده ترین ،وسیع ترین و طولانی ترین تاثیر را برکلیه سیاستهای مهاجرتی را که توسط دولت ترامپ اعمال شده است ، خواهد داشت. وی همچنان افزود که سازمان او و دیگران در حال آماده شدن برای شکایت علیه این مقررات هستند.

استثنا در این قانون وجود دارد، از جمله مزایای دریافتی از جانب عضو فعال وظیفه ارتش،  زنان باردار، کودکان زیر ۲۱سال و مراقبت های اورژانسی پزشکی.

شایان ذکر است که این قانون تاثیری بر پناهندگان یا پناهجویان نخواهد گذاشت.

اوایل امسال، رئیسجمهور دونالد ترامپ همچنین یک یادداشت دو برابر شده بر روی یک قانون جاری منتشر کرد که به حامیان مهاجران نیاز دارد تا مسئولیت مالی خاصی را برای منافع دولتی که مهاجران دریافت میکنند در نظر بگیرند. روشن نیست که آیا اجرای این قانون تفاوتی اساسی ایجاد خواهد کرد یا خیر.

مهاجران غیر قانونی تحتتاثیر قرار نخواهند گرفت مگر این که یک راه برای آنها باز شود تا برای کارتهای سبز یا ویزا درخواست دهند، زیرا آنها برای کمکهای عمومی واجد شرایط نیستند.

هشدار وکلا جهت دلسرد شدن

مقررات دوشنبه احتمالا با چالش های قانونی مواجه هستند، اما هنوز هم ممکن است باعث شود که برخی از آنها از مجازات برای تغییر زندگی روزمره خود هراس دارند.

طی مطالعه ای در یک موسسه شهری مشخص شد که در حدود یک یا هفت نفر از افراد بزرگ سال در خانواده های مهاجرنشین گزارش داده اند که فرد یا یک عضو خانواده در سال گذشته به دلیل ترس از اینکه وضعیت کارت سبز خود را در آینده به خطر بیاندازد، در برنامه تور ایمنی غیر نقدی شرکت نکرده است.

براساس این تحقیق ، در بین خانواده های مهاجر کم درآمد، این آمار بیش از یک پنجم بوده است، که بر اساس بررسی انجام شده در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، نزدیک به 2000 فرد بزرگسال غیر سالخورده ، که حداقل در یک خانواده خارجی( متولد خارجی) متولد شده یا زندگی می کنند، پایه گذاری شده است.

این قانون شامل مهاجرانی است که از یک یا چند مزیت عمومی تعیین شده برای ۱۲ ماه در طول یک دوره ۳۶ ماهه استفاده میکنند. هر سود به طور جداگانه محاسبه میشود، به این معنی که اگر دو سود در یک ماه استفاده شود، به عنوان دو ماه شمارش خواهد شد. این قانون در روز ۱۵ اکتبر اجرا خواهد شد.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط