20% تخفیف مشاوره های تحصیلی حضوری 20% تخفیف مشاوره های تحصیلی

ایجاد رقابت شغلی به علت چالش مجوزهای کاری h-1b برای همسران

سخنان وکیل مربوط به کارگران به هیئت دادگاه تجدید نظر

وکیل مربوط به کارگران به هیئت دادگاه تجدید نظر فدرال گفت " مقررات دولت اوباما به آینده شغلی کارگران فنی متولد ایالات متحده آسیب می­رساند." جان میانو از موسسه قانون اصلاحات مهاجرتی به دادگاه گفت كه این آیین نامه "برای جذب و نگهداری كارگران H-1B طراحی شده است که اجازه می­دهد بیگانگان به بازار کار آمریکا ورود پیدا کنند و این عاملی بر آسیب به منافع کارگران ایالات متحده است. دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای ناحیه کلمبیا مدار 27 سپتامبر استدلال­هایی شفاهی را که در مورد تصمیم­گیری سرنوشت حدود 100000 زن عمدتا هندی که در سال 2015 دارای مجوز کار در ایالات متحده آمریکا بودند، مورد بررسی قرار داد. آن دسته از همسران کارگران حرفه ای H-1B می­توانند در ویزاهای H-4 در ایالات متحده بمانند.

این آیین نامه مجوز کار  H-4را برای همسران کارگران H-1B که منتظر دریافت کارت­های سبز هستند، فراهم می­کند. کارگران فنی ایالات متحده در این پرونده، که از دارندگان ویزای H-1B است و دچار جابجایی­هایی از شغل خود در جنوب کالیفرنیا ادیسون شده­اند، می­گویند که این آیین نامه رقابت شغلی بیشتری را ایجاد می­کند و آنها را از کار بی کار می­کند. کارگران می­گویند وزارت امنیت میهن نیز هنگام اجرای برنامه خارج از اختیارات خود عمل کرده است.

ابطالی پیشنهاد نشده

این پرونده تقریباً دو سال پس از آنكه DHS به دادگاه مطرح کرد كه در حال كار بر روی یك مقررات جدید بوده كه برنامه را حذف می­کرد، متوقف شد. اما هیچ آئین نامه­ پیشنهادی منتشر نشده است و آژانس اخیراً اعلام کرده است که یکی از این موارد را در اوایل بهار سال 2020 منتشر می­کند. دادگاه تجدید نظر پرونده را در ماه دسامبر گذشته به منظور بررسی پیشرفت موضوع، دوباره باز نمود. چرا این اداره مدت طولانی است که این قانون را ابطال کرده است؟ "قاضی لورنس هیلبربرمن از وكیل دادگستری، متیو گلور، نماینده DHS قبل از دادگاه در این مورد سؤال کرد. گلوور پاسخ داد که از فوریه گذشته این پیشنهاد هنوز در دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید در دست بررسی است. وی گفت که این بررسی در حال حاضر شامل "تعامل با ذینفعان است".

آسیب واقعی

استدلال­های مربوط به این پرونده محدود به این بود که آیا کارگران ایالات متحده می­توانند طرح دعوی را مطرح کنند. برای انجام این کار، آنها باید نشان دهند که این آیین نامه در واقع به آنها آسیب می­رساند. حل این مسئله احتمالاً می­تواند میزان رقابت را برای مشاغل برای اثبات این آسیب گسترش دهد.

گلوور گفت، همه دارندگان ویزای H-1B از این آیین نامه بهره­مند نمی­شوند

گلوور گفت که مایانو این موضوع را مطرح نکرده است كه كارگران H-1B و همسرانشان كه از این آیین نامه بهره­مند می­شوند به طور مستقیم با كارگران سابق SCE، افرادی كه پس از تشكیل سازمان Save Jobs USA شکایت کردند، رقابت می­کنند. گلوور گفت، همه دارندگان ویزای H-1B از این آیین نامه بهره­مند نمی­شوند. این فقط مربوط به کارگرانی است که برای آنها کارت سبز تأیید شده است، به این معنی که وزارت کار تأیید کرده است که هیچ آمریکایی واجد شرایط و معتبری برای انجام آن کار وجود ندارد.

سیلبرمن، معاون وزیر سابق کار، گفت که او با روند صدور گواهینامه کار آشنا است و افزود: این تصمیمات با همان مشورتی که دادگاه برای تصمیم­گیری­های خود استفاده می­کند، اتخاذ نمی شوند.

گلوور گفت: حتی اگر مهر تأیید DOL اثبات قطعی این موضوع نباشد که فرد دیگری به جای یک کارگر آمریکایی برای شغلی انتخاب نشده باشد، Save Jobs USA با  عملکرد رایانه­ای این موضوع را نشان نمی­دهد که همسران مانند کارگران آمریکایی هستند یا اینکه آنها در همان بازار کار کالیفرنیا در حال رقابت هستند.

باورهای مردمی

قاضی توماس گریفیت همچنین ابراز نگرانی کرد که باور کارگران آمریکایی در مورد رقابت شغلی، علیرغم ارائه آمار، همه حکایتی است و قاضی دیوید تاتل خاطر نشان كرد كه تمام شواهد رقابت شامل كارگران H-1B است، نه همسران دارای مجوز كار.

میانو گفت، اما دادگاه در گذشته اظهار داشته است كه صرفاً نشان دادن اینكه قوانین اجازه می­دهند رقابت شغلی بیشتری وجود داشته، بدون آنكه مجبور شوند وجود این رقابت را اثبات كنند، کافی است.

کارل گلدفارب از Boies Schiller Flexner در Fort Lauderdale، فلوریدا ، همچنین گفت که شواهد حکایتی از رقابت شغلی از سال 2014، یک سال قبل از تنظیم این مقررات به دست آمده است. گلدفارب نماینده Immigration Voice، سازمانی که از حساب کارت سبز برای مهاجران حمایت می­کند. به گروه اجازه داده شد تا در حمایت از برنامه اجازه کار در این پرونده مداخله کند.

گلدفارب گفت، حتی اگر اثبات رقابت شغلی با کارگران H-1B وجود داشته باشد، هیچ مدرکی در دست نیست که نشان می­دهد مقررات اجازه کار باعث افزایش تعداد چنین کارگران در کشور می­شود.

اتاق بازرگانی ایالات متحده، شورای صنعت فناوری اطلاعات و انجمن ملی تولید کنندگان برای حمایت از این آیین نامه­ها توضيحاتی ارائه دادند اما در بحث استدلال بیان نشدند.

دیدگاه جدید
دیدگاه ها
کل دیدگاه های ثبت شده: 0 | کل دیدگاه های تایید شده: 0
مقالات مرتبط